مراقبت های پس از جراحی بسته سنگ کلیه

تیر 22, 1398
ناتوانی جنسی مشکل شایع
تیر 22, 1398

پس از جراحیهای بسته سنگ کلیه که شامل جراحی های :TUL ،PCNL و RIRS میباشد خیلی از اوقات برای بیمار سوند داخلی کلیه (دبل جی) تعبیه میشود که خیلی از اوقات برای بیماران علائمی را ایجاد میکند که نگران میشوند.در زیر به این موارد اشاره میکنیم.

• ۱. بیمارانی که دبل جی دارند تا زمانی که این دبل جی مجددا در اتاق عمل خارج شود حتما خون در ادرار خود میبینند و این میزان خون به هیچ وجه منجر به کم خونی نمیشود و خطری ندارد.فقط در صورت دفع خون غلیظ به پزشک اطلاع دهید.
  • ۲. بیمارانی که دبل جی دارند حتما علائم سوزش و تکرر ادرار را تجربه خواهند کرد که در صورتی که بیش از حد آزاردهنده باشد میتوانند با مراجعه به پزشک درمان دارویی دریافت کنند.
  • ۳. بیمارانی که دبل جی دارند حتما در پایان ادرار کردن و گاهی به صورت ناگهانی دچار دردپهلو خواهند شد که کاملا طبیعی است
  • ۴. تا زمانی که دبل جی در کلیه شماست از فعالیتهای شدید ورزشی اجتناب نمایید هرچند که پیاده روی و فعالیتهای روزمره زندگی هیچ خطری ندارد.
  • ۵. حتما پس از جراحی سنگ کلیه مصرف مایعات را افزایش دهید.
  • ۶. در صورتی که دچار تب شدید حتما بلافاصله به جراح خود مراجعه نمایید.
  • ۷. سوند داخلی کلیه(دبل جی) فقط برای زمان محدودی تعبیه شده است پس فراموش نکنید که حتما برای خروج آن به جراح خود مراجعه کنید.موارد زیادی از فراموشی دبل جی گزارش شده است که منجر به آسیب کلیه شده است.
  • ۸. دبل جی معمولا برای یک ماه در کلیه قرار داده میشود.البته بر اساس نظر پزشک معالج این زمان از 2 هفته تا 3 ماه هم متغیر است و بعضی انواع خاص از دبل جی سالانه تعویض میشوند.
  • ۹. پس از عملهای بسته سنگ کلیه و یا پس از درآوردن سوند کلیه(دبل جی) ممکن است تا چند روز درد پهلو داشته باشید که کاملا طبیعی است و باید از داروی ضد درد استفاده نمایید.
  • ۱۰. از مصرف آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک برای دوره بعد از عمل جراحی غافل نشوید.
  • ۱۱. انجام فعالیتهای جنسی بعد از عمل جراحی سنگ بلامانع است.

Call Now Buttonرزرو وقت : 26210162-021